Perasan Macam Best !!


PERASAN MACAM BEST !! Cuba kita bayangkan seketika ketika mana panas terik betul-betul berada diatas kepala kita,semua orang kelihatan dalam kepanasan yang membakar teramat sangat dan ketika itu jugalah hanya kita yang memiliki aiskrim Vanilla bersalut Coklat ditangan.Betapa kita rasa macam best menjilat aiskrim tersebut kerana hanya kita yang memiliki aiskrim itu,pada ketika itu jugalah perasaan MACAM BEST mula menguasai jiwa dan minda.
AGak-agaknya sudah tentu ramai yang tertanya apa yang sebenarnya ingin Hamba sampaikan betul kan ?Untuk memudahkan kalian memahami Main Point dia adalah : Apabila manusia dipengaruhi dengan kuasa ,maka segalanya dirasakan mudah sehinggakan sanggup membelakangi hak orang lain.Tapi kita jangan sesekali alpa bahawa kuasa manusia sama sekali tidak dapat ditandingi dengan kuasa ALLAH S.W.T.
Oleh kerana yang sedemikian masih lagi ada ruang dan peluang untuk memperbaiki kesilapan dan kesalahan ..Usah malu mengaku kesilapan kerana ini lumrah tetapi jika memang tidak mahu mengaku kesalahan makanya kita sendiri yang telah membuat pilihan tersebut.
Mana mungkin datangnya sagu jika tidak dipecahkan ruyungnya begitu jugalah amarah manusia mana mungkin tercetus tanpa siapa perintisnya.Fikirkan dengan terbuka dan bertindaklah mengikut saluran yang ada,belajarlah berlapang dada tanpa mewujudkan sebarang sengketa kerana hidup didunia tidak kekallama bahkan akhirat jua tempat kita semua dikumpulkan bersama-sama ..

No comments: