Cernaan Minda


Azhari& azhariah kita hari ni seringkali dilabelkan sebagai golongan yang masih penakut untuk berhadapan dengan masyarakat .Kenyataan ini satu perkara yang pasti kerana semenjak akhir-akhir ini kita ketandusan pelapis-pelapis muda yang mampu berhadapan dengan masyarakat .

Kenapa perkara sebegini boleh berlaku?Ini kerana ketika dalam pengajian mereka tidak ada 1 hadaf untuk apa mereka belajar?Kerana apa mereka belajar?Sampai bila kita hanya nak membatu dan mematungkan diri tanpa melakukan seberapa banyak perubahan agar pihak -pihak lain tidak mudah memperkotak-katikkan golongan Azhari&Azhariah ini.

Ramai lagi Azhari&Azhariah kita yang masih takut untuk bersuara lantang di khalayak ramai ,sedangkan itulah yang sepatutnya mereka mampu lakukan .Jika hari ini hanya dengan kerana alasan seperti "belum bersedia,takut,malu" maka tak mustahil 1 masa nanti golongan Azhari& Azhariah ni hanya akan jadi pak turut tanpa berani menyuarakan apa-apa pendapat .

Memang lumrah setiap perkara yang baru sudah ada kejanggalan pada permulaannya tapi apabila diperbaiki dari masa ke semasa sudah tentu hasilnya akan membanggakan.

Kesimpulannya golongan Azhari/Azhariah tak boleh menyempitkan pemikiran mereka hanya kerana perasaan takut,malu,gementar.Kerana inilah yang akan menjadi racun berbisa .Racun inilah seringkali menular dalam diri-diri Azhari&Azhariah kita .

Masih tak terlambat lagi untuk kita mengubah persepsi ini asalkan kita ada sentiasa bersedia menghadapi segalanya dengan berani .Mana mungkin kita tak mampu sedangkan 1 ketika dahulu lepasan Azhari&Azhariah ini mampu menyelesaikan segala kepincangan yang berlaku dalam lautan masyarakat.

No comments: