~~::Perasaan & Perasan::~~

Perasaan dan perasan 2 perkara yang berbeza walaupun sekali dengar seakan-akan macam sama je kan ?tapi mana mungkin diantara keduanya perkaitannya terlalu rapat sekali ..Perasaan sahaja belum tentu dapat menyempurnakan sifat seseorang insan melainkan kena ada perasan cuma apa yang berlaku kini perasan itu sendiri melampaui daripada perasaan sebab itulah timbulnya ungkapan ' tolonglah jangan nak perasan ye'..' perasan je lebih ' tetapi jika perasan itu tidak terlalu melampaui sudah tentu ungkapan sebegini tiada kan ..

Tak salah kita berperasaan dan tak salah juga kita ada perasan kan cuma tertakluk pada individu itu sendiri untuk kawal sifat itu ..Tapi untuk terus menafikan kita tak boleh perasan itu memanglah sangat tak relevan kan ??.....


Setelah Ku Di Paling

(RAST)



Hampir aku hanyut kerana rindu Pada harta yang pasti Reput dan lenyap di siniHampir aku lupa pada yang KekalKejahilan menyelubungi jiwakuSekelipnya mata hilang semuaYang hanya ku pandangYang hanya milikmuYang hanya ku idamDi dalam pandanganMuBersama mereka terdahuluSungguh aku cari cahaya ituUntuk menyuluh gelap iniSetelah ku dipalingSungguh aku hina menagih secebisKeampunanMu setelah aku maluSekelipnya mata hilang semuaYang hanya ku pandangYang hanya milikmuYang hanya ku pintaHarapan keampunanHati ini telah ku lukaiSebaiknya manusia Kau ciptakanHinanya angkara diri sendiriSedegup jantung terlekaDibuai arus duniaSelangkah kau menghampiri kehancuranYang hanya ku idamDi dlm pandanganMuBersama mereka terdahuluYang hanya ku pintaHarapan keampunanHati ini telah kulukaiSungguh aku cariCahaya ituUntuk menyuluhSetelah ku dipaling

No comments: