Semangat Betol UMNO Sorang Nie Ye !!!


Setelah lama Hamba menerjah beberapa blog sahabat-sahabat seperjuangan Blogger yang Hamba rasa terpanggil untuk memberi sedikit sudut pandangan peribadi .Bak kata pepatah siapa makan Ayam Goreng dia akan rasa Ayam Goreng kan?
Dulu pernah kecoh isu Nama Mahasiswa Qiraat Lambat dan beberapa lagi masalah yang bersangkutan dengan proses pengurusan Mahasiswa Mesir.Jika difikirkan kembali ketika Muktamar Sanawi ramai yang bersuara ingin mempertahankan Hak Mahasiswa tapi hakikatnya beberapa kelompok sahaja yang ingin berani bersuara memperjuangkan Hak Mahasiswa .
Kenapa hal sedemikian boleh berlaku ? Kita boleh lihat sendiri pegawai Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah terlalu sibuk dengan pelbagai aktiviti yang tidak langsung berkaitan dengan bidang tugas dalam menjaga Kebaikan Mahasiswa Mesir.Pelbagai paparan gambar mengenai aktiviti sama ada dalam blog peribadi ataupun laman sosial Facebook.Hamba rasa Mahasiswa Mesir perlu membuka mata untuk menilai dengan sebaiknya untuk apa mereka [ JPMK ]perlu berada dibumi ini.Mereka tidak ubah seperti manusia yang hanya bijak bermain dengan kata-kata sedangkan hakikatnya mereka hanya menggunakan istilah KEBAJIKAN yang dijadikan topeng pada UMNO itu sendiri.Memang betul semua dari kalangan kita ada hak untuk menyokong mana-mana parti tapi mereka kena beringat yang Kerajaan Malaysia hantar mereka untuk memudahkan urusan bukan untuk promosi UMNO .
Hamba sedikit terkilan kepada [ KJ ] kerana sering menimbulkan pelbagai isu ataupun dalam erti kata lain sengaja membuka ruang untuk orang mencari kesalahannya. Terutamanya penggunaan FBnya sehinggakan ada je benda yang ingin ditulis,cuba jangan timbulkan provokasi.Terpulanglah nak jadi UMNO SOLID ke-ORG KUAT UMNO ke- tetapi dia kena ingat yang dia dihantar bukan untuk jadi aktivis FB sampaikan nak ngadap tu je 24 jam.Harap KJ boleh cuba kurangkan sedikit aktiviti tersebut.Hamba selama ini hanya memerhatikan tetapi sejak akhir-akhir ini makin " BERSELERA PLAK " .
Insya Allah jika KJ boleh kurangkan maka takdelah sahabat-sahabat lain dianggap ingin mencari salah dan sebagainya .Mereka juga tidak ingin membuka dan mencari salah sesiapa cuma terkilan dengan sikap seorang kakitangan kerajaan yang seakan-akan masih bersifat KEREMAJAAN .Untuk KJ nak sokong UMNO ke DAP ke MCA ke MIC ke terpulang tapi agak-agak la sikit kan..Sayonara..
[** Janganlah masam muka tue]

No comments: