Gelaran


Ada apa dengan gelaran sehinggakan berapa ramai orang sanggup mengajarnya dalam masa yang sama menindas hak orang lain.Kebejatan pemikiran dan mentaliti masyarakat hari ini berada ditahap yang amat membimbangkan.Ini kerana kepentingan mengejar sebuah gelaran sehinggakan sanggup membelakang hukum dan syariat ALLAH SWT.Bagaimanakah kita mampu untuk membentuk sebuah generasi yang mampu mengembalikan kegemilangan ISLAM jika perihal seperti terus berlaku .
Demi mengejar GELARAN ibubapa rela melihat anak mereka mendedahkan tubuh badan diatas pentas tidak cukup dengan itu ,ada pula ibubapa berbangga sambil mengucapkan syukur diberikan nikmat itu pada keluarga mereka.Persoalannya adakah itu diakatakan sebagai nikmat ?ataupun sebaliknya ..
Wahai manusia yang berakal !! Sedarlah kita hari ini terus menjadi boneka kepada musuh ISLAM yang dari dahulu sehinggga kini tidak pernah jemu menyusun dam mengatur pelbagai perancangan untuk menjatuhkan pendokong ISLAM.
Tidak mustahil satu ketika nanti,generasi sudah tidak kenal apakah itu ISLAM ?ada apa dengan ISLAM dan ISLAM agama untuk siapa dan sebagainya .Oleh kerana itu sayugianya kita perlu memikirkan dari sekarang kewajaran kita untuk mempertahankan ISLAM itu sendiri.
Apakah kerana dengan GELARAN kita akan dijamin mendapat kenikmatan didalam syurga kelak dan segala dosa kita akan terampun .Fikirkanlah wahai manusia yang berakal..

No comments: