:: Doa & Harapan Anaknda::

"Laala Allah "

Perkhabaran daripada ayahnda ,perihal bonda betul-betul menyentuh hati ini.Mana mungkin seorang anak tiada pun sekelumit kerisauan pada insan yang tercinta ..(BonDa).Menurut apa yang diberitahu ayahnda ,bonda perlu dibedah untuk membuang batu karang..
Bibir terkelu,lidah tak mampu berbicara ,hanya airmata mula menitis..Bonda doa & harapan anaknda disini semoga bonda dapat sentiasa menghadapi segala ujian dan dugaan ini dengan tabah..Biarpun anaknda jauh tapi doa anaknda sentiasa mengiringi bonda ..
Tak tertanggung disaat mendapat perkhabaran bonda ,tapi anaknda tetap akan teruskan harapan ayahnda &bonda untuk melihat semua anak-anak bonda berjaya.Masih terngiang-ngiang lagi pesanan bonda " keluarga kita bukan kaya ,jika bonda & ayahnda tiada sekalipun hanya ilmu yang dapat diwariskan ,belajarlah bersungguh-sungguh"..Kata-kata keramat bonda ini takkan anaknda lupa.
Anaknda teringin melihat senyuman bonda yang sama ketika hari anaknda menerima Syahadah Tahfiz dahulu.Ketika itu anaknda berazam akan buat bonda tersenyum seperti itu kembali satu hari nanti .Anaknda sedar tanggungjawab anaknda sebagai seorang abang terlalu berat tapi anaknda akan pastikan adik-adik semua akan berjaya dan tidak menghampakan bonda...
Bonda hati anaknda kini terlalu rindu waktu kita bersama menghabisi baki perjalanan hidup.Anaknda rasa anaknda lah orang yang paling beruntung dapat seorang ibu yang tak pernah jemu memberi nasihat dan semangat biarpun anaknda adakalanya hampir jatuh terduduk.Bonda sesungguhnya disaat tangan ini rancak mengatur huruf,menyusun perkataan,membina ayat ,airmata anaknda juga tak mampu untuk bertakung lagi ..Lagi ditahan semakin banyak mengalirnya .Entahlah kenapa tapi yang pasti airmata ini ditangisi kerana rindukan semuanya tentang bonda ..
Selagi mana anaknda mampu bernafas,berdiri semua adik-adik akan anaknda pastikan mereka berjaya. Adeq Alyyn,Adeq Emy,Adeq Ct,Adeq Iqbal,Adeq Mukhlis,Adeq Mursyid,Adeq Aina... Mana mungkin anaknda akan biarkan adik-adik semua begitu sahaja..

Musafir harapkan agar sahabat semua dapat mendoakan bonda musafir dikurniakan kesihatan oleh Allah mempermudahkan segala-galanya ..Mengikut apa yang telah dijadualkan bonda musafir akan dibedah pada 28 Februari 2008

1 comment:

Kesah Saya said...

semoga ibu hafiz selamat menjalani pembedahan dan sihat semula seperti biasa...aminn..